Wednesday, December 31, 2014

..ســـــهرة ديــــل السنة...

أيوووة
ديـــــل السنــــة
لأننا بنعملها أخر يوم فى السنة
صح؟ وغالبا بنام قبل ما تنتهى الليلة دى
زمـــــــــــــــــــان

لما كان أولاد أختى صغيرين
كنت بأعمل حفلة بمناسبة نهاية السنة
مكنتش لسه غيرت حساباتى بأن أنتهاء عام
هو ايضا نهاية عام من أعمارنا
المهم كنت اخد من كل واحد منهم
جنيــــــ2ــة صغارا وكبارا
كنت أجيب
لب و سودانى وحمص وفشار
(غاووووية أنا)
وكمان اجيب بيبسى كبير
وجاتوووة 
وأعمل ساندوتشات بانية وجبنة رومى
ونأجر فيلم فيديو
(ويحصل 100 خناقة على إختياره)
وكل مرة يطلع  هو هو اللى شافناه قبل كدا
(Die Hard2)
لانهم بتوع نادى الفيديو كانو بيغيروا الأسم العربى أحيانا
طبعا دا كان قبل ما الدش بنتشر بالصورة دى
وبقت السهرة المقررة علينا
Home Alone 1
  وكنا دايما نلعب لعبة مشهورة
 مع بعض اللى هى من غير كلام : لعبة أسماء الأفلام
واللى يتغلب يبقى عليه يعمل الشاى ويغسل الكوبايات


:::::::::::
هل السهرة دى
غيرتنى او أخرجتنى عن دين الإسلام!!؟
هل جعلتنى أرتكب اى معصية أو خطيئة!!؟
هل اعاقب عليها!!؟
انا لم ارقص فيها
لم اشرب منكراً
لم أقل فاحشة من القول
ولم أؤخر صلاتى أو قيامى
هى ترويح عن الروح
وعن من عندك فى البيت

وكمان أنا باحتفل 
بــــديل السنة
☺☺☺كل عام والجميع بـمليوووووون خيرومعلش نقفل التعليقات المرة دى

0 comments: